tidig morgon!

Ja så kom straffet för att man sov länge igår..... det var upp tidigt idag istället...
redan kl 4 steg vi upp då gossen vår inte ville sova och 10 minuter senare har vi en kräkandes gosse i våran säng...
så hemskt att se på och veta att man är hjälplös, för det finns ju inte så mkt man kan göra.... var ju bara att låta han kräka färdigt... och sen ut med alla sängkläder... till slut var han så trött så han somnade men det dröjde inte lång stund innan han vaknade och kräkde ner hans egen säng....  så vi lyfte ju upp han och torkade han och gav han lite dricka sen var han ju helt plötsligt pigg och sprang runder i lgh och då trodde man att det skulle vara slut på kräkandet men det dröjde inte lång stund så hade han kräkt ner golvet. Man trodde ju att han skulle vara ganska slö då han är dålig men tvärtom om han är piggare än någonsin... bortset från att han är alldelles kritvit i ansiktet. Man önskar att man kunde byta med honom för att se sitt barn lida så mycket det är inget roligt.
Så nu har jag Både en sjuk liten gosse och en orolig sambo, jo anledningen till hans oro är ju att han tidigare på kvällen råkade klippa benjamins ena nagel för långt ner så därav trodde han att det var därför han kräkt men jag fick ju lugna honom och säga att det inte hade med det att göra.
Men visst är det hemskt när man klipper en nagel för långt ner, man vet ju själv hur ont det gör och då gör det ju dubbelt så ont på honom. Tror aldrig min gosse hr skrikit så mkt som han gjorde igår kväll... försökte ju lungna han och tänkte sätta på ett barnplåster men tror ni att han ville ha det? nej han skrek bara ännu mer när han fick syn på plåsterna... så det finns ju även barn som inte tycker om plåster. Var ju på väg att gå och lägga mig men tyckte inte det var lönt då man nu är så väldigt pigg och sen har jag en gosse som sitter inne på sitt rum och leker så jag får väl avsluta här och gå in och leka med han! så nu var det dags igen, nu kom all drickan upp som vi gav han så nu säger jag hejdå.

nu ska jag återgå till min sjuka son.....


Kommentarer
Postat av: Sofie

aaww,stackars lilla Benjamin.

Ett litet tips så han (kanske) inte kräker helatiden

Ge inte han dricka direkt efter han kräkt för de kommer upp igen. Och när ni ger han dricka e de bäst att ge teskeds vis,så väldigt lite i taget med några minuters vila mellan. (Så säger som på barnakuten) Vätske ersättning e med bra, vatten gör att många kräks mer, samma mjölkprodukter. på sjukhuset brukar dom ha typ äpplejuice/saft.



Krya på dej lilla gossen

2009-02-02 @ 09:35:20
URL: http://mammafiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0