Lite historia


Ja vart ska man då börja... Jo det var ju så att min kompis pratade med en kille ifrån bollnäs (numera min sambo) som hade en kompis som han tyckte jag skulle prata med (han heter då dan) var ju först meningen att jag skulle träffat honom men  då han inte var som  jag trodde och ej var ute efter samma sak så bad jag honom om att få numret till killen som min kompis kände och på den vägen var det som det hela började. Jag började prata med honom, vi pratade jämt och då vi hade halebop båda två så brukade vi låta telefonen vara igång över natten, ganska mysigt faktiskt att veta att det fanns nån på andra sidan luren om det skulle vara något. Vi pratade i telefon i 3 mån och sen till slut så kom vi fram till att han skulle söka jobb neråt skåne och det gjorde han och visst fick han ett jobb. Inte långt därefter var det dags för avfärd ner mot Helsingborg (snacka om att jag var nervös den dagen) just den dan satt man o bara väntade och funderade på vad som skulle ske om det skulle gå bra eller dåligt, om han var den rätte om han tyckte om mig och en massa andra saker.  Han hade ju svårt för att hitta till mig så först fick jag guida han över telefon och sen var det bara till att gå ut och vänta på att han skulle komma. Och det dröjde inte lång stund innan han stod där på min parkering i sin röda volvo som var fullpackad... Måste berätta att innan han kom hade han lovat mig en kyss direkt när vi sågs och tror ni jag fick en jodå han höll sitt löfte och jag måste säga att det var den bästa dagen i mitt liv... allting gick som förväntat och jag fick min prins. Han flyttade in till mig också började vi vårt liv tillsammans. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet och visst var det tur att vi både kände likadant nu när han hade åkt 80 mil med fullpackad bil... måste säga att det har gått väldigt fort alltihopa och det dröjde inte mer än 3mån så var vi förlovade och sen därefter kom ju det glädjande beskedet om att vi skulle ha barn... så den 7 mars 07 kom vårt kärleks barn, världens sötaste gosse...
Nu är han snart 2 år och jag o min sambo har varit tillsammans i 3 år, som vi hoppas ska följas av många flera lyckliga år tillsammans ... vi har ju båda våra planer och drömmar som vi hoppas ska gå i uppfyllelse, kan ju berätta att min sambos största dröm är att han nån gång ska kunna bygga ett timmerhus och det kan jag ju hålla med om att det är en bra dröm då jag själv drömmer om att skaffa hus... så det blir väl det nån gång i framtiden följ av en massa andra drömas som ska förverkligas.  Just nu så bor vi i en 3 i Helsingborg men min sambo har ju sån stor hemlängtan till bollnäs så jag antar att det blir där vi ska bygga vårat timmerhus men just nu så trivs vi alla fall bra där vi bor... har ju lyckats få en lgh på ett bra område där benjamin( våran son) har närma till mormor och morfar och sin ena mobror, dock har han en bit till moster och sin andra mobror men det hindrar ju inte oss från att hälsa på ibland, han tycker ju så bra om sina kusiner.  Min sambo jobbar ju på kommunen där han trivs väldigt bra så nu är det ju bara upp till mig att skaffa mig ett jobb, vilket inte är det lätaste idag men man får ju inte ge upp.. och ibland funderar jag på om jag ska börja studera igen så vi får väl se vad som händer.... vem vet man flyttar kanske till bollnäs innan allt är färdigt...
så det där var en liten historia om hur vårt liv började och är det nåt ni undrar över så är det bara att fråga.
På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0