lite sen uppdatering...

Ja man skulle ha varit lite duktigare på att uppdatera men men det är ju bättre sent än aldrig, så nu ska jag försöka summera lite vad som har hänt den senaste tiden.
Förr förra lördagen så fyllde ju min gosse 2 år och jag måste säga att det var ett jätte fint kalas och jätte fina presenter och så klart så var ju fikat lyckat med då jag själv bakade allt vilket är ganska ovanligt, man bakar ju inte lika ofta nu mera men för ett tag sen så hittade jag en intressant blogg som har gett mig väldigt bra inspiration, så nu blir det till att baka mera. Är verkligen glad över att min gosses dag blev så fin och en massa bilder fick vi ju med gäller ju att fånga alla bra stunder så man har lite att titta på och tänka tillbaka på.
Helgen därpå så var vi på kalas hos benjamins kusin vilket var jätte roligt det med speciellt för benjamin som tycker så bra om sina kusiner, han pratar ju om dem jämt hemma!
vi har ju även varit i Sölvesborg och hälsat på min svämor som var väldigt trevligt, var ute och åkte i hennes bil då hon så gärna ville att lars skulle ta med henne ut i bilen sin, så vi var en vända på förmedlingscentralen i tyringe och sen var vi i klippan och blev bjödna på mat och efter det så körde vi och hälsade på lars syster som var hos sin pojkvän i klippan.
Blev ju bara där en kort stund då det tog en timme att köra tillbaka till mjällby och sen tog det ju 1 1/2 timme för oss att komma hem.
var ute hela den dan och det  var så mysigt att få spendera tid med sin familj, har ju bestämt nu att vi ska planera in fler sådana heldagar tillsammans.
Andra planer har vi ju även jag och min sambo som vi ser fram emot båda väldigt mycket. Just nu så går jag och väntar på svar från högskolan i malmö och gävle för att se om jag kommit in på det programmet som jag sökt, blir ju till att gå och plugga i 3 1/2 år och det är något som  jag verkligen ser fram emot, känns som att äntligen är något på väg att hända och att vi kommer ett steg närmare våra drömmar! Vi har ju ingen brådska med att uppfylla våra planer men det vi planerar där efter är ju att köpa ett nytt hus och då ett timmerhus som min sambo drömmer om och visst kan jag hålla med att timmerhus är fina, jag skulle inte ha något emot att bo i ett sådant. Känns ju som att vi är rätt unga och har god tid på oss att hinna med allt som vi vill göra. En annan stor grej är ju ett bröllop och då jag vill ha ett ganska fint sådant så har vi kommit överens om att när jag fått ett jobb så blir det till att spara ihop till ett sådant sagbröllop som jag vill ha,    men det  är ju minst 5 år dit så vi har ganska god tid på oss och sen vill vi ju båda ändra vår figur så att man ser bra ut när den dagen närmar sig.  Just nu när man vet att man är på väg nånstans så känns allting toppen och vi har det bättre nu än någonsin, har haft tur som har funnit världens underbaraste sambo, utan han och min gossse så skulle jag aldrig vara så lycklig som jag är idag. Snart så fyller man ju själv också år och då blir man ju 25 så det blir väl till att böja fundera ut hur man ska göra, har ju en del funderingar, först hade jag planer på att bjuda ute nånstans men då min sambo nu har gått och köpt en väldigt dyr present åt mig så går det lika bra att fira mig hemma, tror att jag ska göra smörgåstårtor till kalaset för dem blev ju så  lyckade till  benjamins dop, suveränt goda! och sen får jag väl läsa lite mer i bloggen där jag hämtar inspiration ifrån och börja baka en del av kakorna till kalaset. till benjamins kalas var ju allt färskt och nybakat vilket jag helst föredrar men eftersom att det är mycket att göra så har jag tänkt frysa in det jag bakar tidigare.
Även om man är så  lycklig nu och kärleken är på topp så finns det ju faktiskt en del saker som man blir besviken över och då gäller det ju andra i min närhet som än en gång visat vad dem går för,tråkigt när det händer saker runt om kring  som gör en väldigt besviken men det är ju inget ovanligt fast vi har ju betsämt att det inte ska få förstöra vår lycka och det kommer det inte att göra heller. Man får helt enkelt undvika personer som ej behandlar en bra och välja sina vänner väl! 
Har ju en del funderingar på att åka på en liten romantisk resa över en helg med min sambo så att man kan få lite tid på tu man hand och då benjamin varje dag tar sin telefon och säger att han ska ringa fabror lennart så har vi tänkt vänta med den resan tills han kommer ner och benjamin kan vara med han, dem gillar ju Varandra så mkt så det känns bra att lämna benjamin hos honom då vet vi att han är i tryggt sällskap, brukar ju lämna till hans mormor med som också är jätte bra att lämna till,  brukar ju bli så när man  ska hämta han hos mormor sin så vill han aldrig gå hem och det tyder ju på att han trivs där, han pratar ju väldigt ofta om mormor och morfar med och sen hans kalas var så har han börjat och prata mycket om sin mobror mikael med, är  glad över att min gosse gillar  alla i sin närhet så bra!
Nu ska jag avsluta detta inlägg har ju fått med en hel del nu men till sist så får jag ju inte glömma min älskade,
så ett stort tack till min kära sambo som finns där för en och alltid ställer upp och som verkligen gör allt för sin familj, älskar dig Lars över allt annat och tack för att du gör mig så lycklig och även tack för att du kämpar för att vi alla ska ha det bra!  Det är du och våran son som gör livet värt att leva....... TACK! TACK! TACK!

 


Kommentarer
Postat av: Cila

va kul att du sökt till högskolan.. det har jag med.. så jag kanske oxå ska gå till hösten.. i gävle då..

hade du sökt på båda? i gävle o i malmö?

kul o höra att ni har det så bra.. o roligt med att få en inblick lite i era framtidsplaner.. man blir lite inspirerad själv då=)

2009-03-21 @ 10:32:18
URL: http://cilaotomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0