Början på något nytt!

Hej alla ni som läser min blogg!
det var ju ett tag sen man uppdaterade sin blogg så jag tänkte att det var dags nu och sen har jag även funderat kring en hel del saker som jag vill skriva om.
Har ju hänt en hel del sen mitt förra inlägg och jag kan ju säga att det bara är positiva saker och då vi har gjort så himla mycket kul så tänker jag inte ta upp allt det här för det skulle ta en evighet och det har jag inte tid med just nu, men det jag kan säga är att jag, gosssen min och sambon har haft en hel del tid över till att hitta på en massa roliga saker så det har vi gjort och vi har verkligen haft det bra och varit jättelyckliga och det bästa av allt är ju när man kan göra sonen sin glad och det tror jag att vi har lyckats ganska bra med då vi gjort en hel del roliga grejer för honom.
Nu till min överskrift i detta inlägg som ni säkert undrar vad jag menar med det.
Jo har ju haft en hel del problem med mig själv och min vikt, då jag har ökat ganska mkt i vikt sen jag fick benjamin så har det resulterar i en del problem som gör att man inte mår så bra och det är ju både fysiskt och psykiskt, men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och betsämt mig för att det ej håller att fortsätta så här längre.
Jag har betsämt mig för att  idag är början på mitt nya och hälsosamma liv.
vet att det finns en hel del åsikter om såna här dieter som ska göra att man minskar i vikt och att det är gnska negtiva sådana, men jag har betsämt mig för att äta efter en speciell metod som jag hittat på nätet och blanda det med motion.
så nu ska jag testa det här i en månad och sen får vi se om det ger något resultat och skulle det göra det så är det ju bara att fortsätta. så från och med idag så är det slut med allt onyttigt såsom godis chips läsk mm. vet att det blir svårt att motså allt det där när man har en sambo som är väldigt glad för allt det onyttiga men det blir till att blunda för det och tänka på hälsan för det finns ju en hel del sjukdomar som följer med när man är överviktigt och dem vill jag ju helst slippa att drabbas av.
Idag efter att jag lämnat benjamin tog jag en lång promenad och sen bort till maxi för att inhandla min nya kost  så min frukost idag betsod av en halv grapefrukt och en kopp med te utan socker, inte jättegott men jag tror att det är något man vänjer sig vid och till lunch blir det en grillad biff och grönsallad.
är det någon som skulle bli intresserad av den här sortens kost så är det bara att höra av er. har ett häfte med tio olika metoder som både ska vara nyttiga hälsosamma och göra att man minskar i vikt men man får ju inte glömma bort att det inte bara räcker att äta hälsosamt utan man måste ju även motionera.
Har tagit mina första midjemått och vägt mig idag så om en månad ska jag göra samma och se om det har förändrats, man ska ju inte stirra sig blind på vågen för då går man ju aldrig ner i vikt.
ska försöka att uppdatera bloggen varje dag nu när jag har något att kämpa för så vill man ju kunna gå tillbaka och läsa om det sen och se att man verkligen lyckades så nu håller jag tummarna för att jag ska klara detta och nå mitt mål om att gå ner till den vikten som jag hade innan jag väntade benjamin.
Om allt nu går som det ska så ska vi ju även köpa en stuga i september och då kan det ju vara skönt om man har fått upp orken lite så att man kan börja pyssla med den och få i ordning i trädgården, ska verkligen bli kul att få ha något eget att kunna gå och pyssla med så det är verkligen något vi längtar till och sen är det ju en bra erfarenhet om vi i framtiden ska köpa hus för då har vi ju fått prova på hur det är.
en ska till innan jag slutar för nu måste jag gå och hämta min gosse på dagis, man läser ju rätt många bloggar varje dag och dem flesta är ju så jättefina medans man själv har en tråkig en... tror att det är det som gör lite att man inte skriver så ofta, skulle ju gärna vilja ha en designad blogg och har försökt en hel del att göra en egen men inte riktigt lyckats och nu finns det varken ork eller tid till att fixa den så om det finns någon som har några bra tips så får ni gärna höra av er.
På återseende!


Kommentarer
Postat av: Cila

hej,, kul att de äntligen kom uppdatering.. har varit inne många ggr o kikat=)viktnedgång.. ja det är vi två om att kämpa för.. fick upp de bra ett tag.. men sen hände nå.. ett rejält bakslag som jag inte riktigt har rest mig ifrån. men man får resa sig igen! men lycka till=) Hoppas det går bra..!

Jag är lite nyfiken på de där du äter.. metoden.. lät lite intressant..!

2009-05-26 @ 19:52:25
URL: http://cilaotomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0