Viktkampen dag 2

Nu har jag börjat kampen mot min vikt och just nu är jag i början av den, har ju bara kommit till dag 2 så än så vet jag ju inte hur det kommer att gå men jag hoppas ju på att jag ska lyckas.
Jag har ju lyckats följa det jag ska äta idag i alla fall...
vissa kan tycka att det låter lite klent kanske men idag har jag ätit till frukost 1 banan och druckit 1 kopp te utan socker
till lunch åt jag en grillad biff och grönssallad och min middag som jag nyss ätit färdigt bestod av squash, blomkål och hericorverts plus ett glas juice.
Har ju även fått lite motion också idag, då jag fick låna en stegränknare av min far så har jag använt den idag när jag varit ute och gått och idag var det ju faktiskt lite roligt för nu hade jag ju även sällskap utav en vän när jag promenerade... men sån tur har man ju inte alla dagar, det kommer nog bli en hel del ensama promenader, men vad gör det vill man går ner i vikt så måste det ju hända något och varför slänga ut tusentals kronor på ett gymkort när man får gratis motion i naturen.
så idag har jag lyckats gå 12000 steg närmare en mil då om man räknar bort allt det man går där hemma... har ju hört någon säga att man ska gå 20000 steg varje dag men jag antar att det innefattar alla steg man tar i hemmet också.
nu har jag klarat 2 dagar på min kamp och jag har ju tänkt testa detta i en månad för att se om det fungerar och gör de det så är det ju bara att fortsätta.
kanske har man lyckats inspirera några andra till att gå ner i vikt eller så har man avskrämt dem, vem vet!
Nu säger jag hejdå för idag men vi hörs igen imorgon.
Kram på er alla som läser min blogg!


Kommentarer
Postat av: Sara Sjöberg

Lycka till med dieten:) 10 000 steg om dagen ska man gå för att vara hälsosam, allt över det är skitbra! Hoppas det går bra för dig:)

2009-05-23 @ 16:07:19
URL: http://fellinlovewithanalien.blogg.se/
Postat av: MammaFiia

Hejsan

Tack för din kommentar=)

vi ska va på sjukhuset i en vecka till ungefär.

Så du får gärna komma nån dag om du vill=)

Vi e i Malmö

Hur e de med er?

Kramar

2009-05-29 @ 13:18:18
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Cila

okej.. ja det får du gärna göra.. Jadå här är allt bra.. ska snart åka till jobbet.

kram

2009-06-08 @ 09:31:50
URL: http://cilaotomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0